Forum Vanaheim


Obecny czas: 29 Sty 2020, 05:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)





Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
  Widok do druku Poprzedni temat | Następny temat 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Frosthammer - Część 1 - 500 pkt
PostWysłany: 11 Lut 2018, 22:53 
Offline

Rejestracja: 07 Cze 2011, 18:32
Posty: 4
Frosthammer

Kampania Frosthammer to system scenariuszy mających na celu testowanie mechanik do kolejnych, większych bardziej skomplikowanych kampanii, wiec proszę miejcie na uwadze, że nie gramy o złote gacie i bez spinania się natomiast liczę na wszelkiej maści komentarz zwrotny, żeby kolejna kampania była bardziej udana.

Gramy przez 8 tygodni, po 2 tygodnie na każdy format

Gramy na formaty:
+ 500pkt - 2 battleline, max 100 pkt alliance 1 hero ,
+ 1000pkt 2 battleline max 200 pkt alliance 1 hero ,
+ 1500pkt 3 battleline max 300 pkt alliance 2 hero,
+ 2000pkt 3 battleline max 400 pkt alliance 3 hero
- wartości minimum, nie maksimum, reszta jak w normalnych zasadach AOS - np. na 2k max 6 hero

Gracz musi w ciągu 2 tygodniowego okresu przeznaczonego na dany format zagrać 3 bitwy w formatach 500 oraz 1000 pkt oraz 2 bitwy w formatach 1500 i 2000 pkt

Gracz rozwija swoją armię w trakcie kampanii dokupując kolejne jednostki, nie może przekroczyć ustalonej ilości punktów a każda kolejna rozpiska musi zawierać modele z poprzedniej - można jednak zwiększać ilość modeli w oddziale, czyli jeśli w bitwie na 500 pkt oddział miał 10 modeli to na 1000 mozna dokupic do tego samego oddziału kolejnych 10 modeli. W przypadku armii hordowych ilość pkt za max oddział liczy się tak jak w zasadach matched play

Jeśli gracz został zaatakowany i przegrał z innym graczem ma prawo zaklepać z nim bitwę na kolejnym wyższym formacie wyzwany nie może odmówić. Jeśli sam atakował i przegrał to w przypadku kolejnej przegranej bitwy po wyzwaniu musi się liczyć z tym, że jego armia zostanie osłabiona na stałe. - Generał traci posłuch u swoich wojsk nie może więc używać command abilitki - Inspiring presence.

Gracze w trakcie kampanii wędrują po mapie ( zasady opisane poniżej) i muszą się stosować do warunków panujących na konkretnym terytorium na jakim toczyć będzie się bitwa. Będą to warunki pogodowe, które osłabiają bądź wzmocnią jakiś element mechaniki, artefakty możliwe do wykorzystania w zależności od ich opisu, elementy terenu których umiejscowienie będzie ściśle określone, inne karty wydarzeń.

Każdy z graczy zostanie umiejscowiony losowo na mapie. Jest to pierwszy teren jaki zajmuje. Przed każdą bitwą gracz może poruszyć się o 3 pola o ile nie znajduje się na żadnym z nich nim inny gracz. - Deklaruje to w odpowiednim poście na facebooku. Jeśli gracz chce przekroczyć pole na którym znajduje się inny gracz muszą stoczyć bitwę - jest to równoznaczne z rzuceniem wyzwania. - O ruchu gracza decyduje kolejność wpisu o tym ( kto pierwszy napisze że idzie przez konkretne pola ten idzie, kolejny gracz musi się stosować do tego )

Gracze nie mogą wejść na pole na którym już toczy się bitwa

Każdego gracza można zaatakować tylko raz w danym formacie punktowym
Przed każdą bitwą przed rzutem o inicjatywę każdy z graczy rzuca K6, wynik sumuje się a następnie stosuje efekty pogody takie jak w tabeli poniżej :

2-3
Żar z nieba
W Fazie Hero za każdy oddział na polu bitwy gracze rzucają k6 - przy wyniku 1 oddział odmawia walki w tej turze z powodu gorąca - nie można wykonać żadnej akcji tym oddziałem, a jeśli znajduje się on w walce należy go wycofać o wartość ruchu jak najdalej to możliwe od wszystkich wrogich oddziałów. Żar z nieba nie dotyczy oddziałów które nie znajdują się na stole (są zakopane, w kosmosie, w niebie, w innym realnie itd.
4-5
Pod słońce
Gracze zaraz po rzucie na pogodę ponownie rzucają k6 ten z niższym wynikiem atakuje pod słońce = -1 do hit rolli w strzelaniu na powyżej 10”
6-7
Dobra pogoda
nic tylko się bić
8-9
ulewny deszcz
Leje jak z cebra, ziemia rozmięka w pierwszej turze oddziały w każdej kolejnej turze odejmują 1” swojego ruchu począwszy od 2 tury co turę należy rzucić k6 na 6 przestaje padać a z każdą kolejną turą ruch wzrasta o 1” aż nie wróci do normalności
10-11
zamieć
zasięg wszystkich ataków, czarów, strzelania zmniejsza się o połowę
12
armageddon
Deszcz, śnieg, lawiny i wylane rzeki. Trafianie możliwe jest tylko na 6 niezależnie od modyfikatorów, ruch obcięty o połowę. Co każdą turę gracza generałowie muszą rzucać kością za każdy oddział przy wyniku 1 oddział odmawia walki. Co turę należy rzucić k6 na 6 pogoda wraca do normy na tę turę w każdej następnej znów należy rzucić kością i zastosować wynik z tabeli pogody.

Wkraczając na pole innego gracza przyjmujemy że wkraczający staje się atakującym, natomiast atakowany czerpie z ufortyfikowania armii pod warunkiem, że wybierze tą opcję po ostatniej bitwie.

Fortyfikacja zabiera 1 pole ruchu, ufortyfikowanie pozwala na wybranie strony rozstawienia oraz na przemieszczenie jednego z elementów terenu z zastosowaniem zasad z GH oraz zdrowego rozsądku. Jeśli gracz pozostanie ufortyfikowany w danym terenie przez 2 bitwy to prestiż jego armii wzrasta - może wymienić jeden z oddziałów ( gracz miał 10 warriorów po 2 bitwach na ufortyfikowanym terenie stwierdza, że woli ich zamienić na 10 kuszników - tylko wtedy może to zrobić)

Jeśli dwóch graczy bije się na jednym terytorium, to zwycięzca decyduje czy je przejmuje i osiada na nim oraz może się ufortyfikować, czy też decyduje się na dalszy podbój - dodatkowe 2 pola ruchu, w takim przypadku gracz który został pokonany musi zostać na tym polu. Jeśli jednak zwycięzca pozostaje na polu bitwy przegrany musi poruszyć się we wskazanym przez zwycięzcę kierunku - 1 pole - nie może być to pole zajęte przez innego gracza lub takie na którym toczy się bitwa.

Gracze którzy rzucili sobie wyzwanie a ich armie ze sobą nie sąsiadują mogą spotkać się na dowolnym pustym polu choćby mieli w tym celu przebyć całą mapę.

Jeśli z powodu ilości osób biorących udział w kampanii jeden z graczy nie może rozegrać odpowiedniej ilości gier może poprosić dowolną osobę o starcie. Wtedy jednak osoba rozgrywająca dodatkową partię nie dostaje żadnych punktów niezależnie czy wygra czy przegra jedynym jej profitem jest możliwość ruchu po mapie.

zwycięstwo to 2 pkty przegrana 1 pkt


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles v1.1 designed by CodeMiles Team -TemplatesDragon-.